שגיאה 404: מדוע היא מתרחשת ואיך לתקן אותה

קידום אתרים

עמוד עם שגיאה 404 היא אחת הבעיות השכיחות ביותר בהן מתמודדים המבקרים באתרים שונים. נוכחותם משפיעה לרעה לא רק על מאפייני ההתנהגות של האתר, אלא יכולה גם להשפיע לרעה על הדירוג של האתר כולו.

מדוע עולה שגיאה 404, איך למצוא את זה בזמן, איזה תפקיד הוא ממלא ב- SEO, אילו כלים יעזרו לחסל אותו?

מהי שגיאה 404?

במילים פשוטות, שגיאה 404 היא קוד ה- HTTP של השרת, המדווח כי הדף שאתה מחפש לא נמצא.

המנגנון להעברת מידע בין הדפדפן (לקוח) לשרת הוא כדלקמן:

  • המשתמש דוחף ידנית את כתובת האתר לדפדפן או עוקב אחר קישור חיצוני.
  • בקשת רשת נשלחת לשרת, שם נפתח הפעלה חדשה.
  • כתגובה, השרת שולח דף HTML עם קוד HTTP. אם קיים עמוד עם הכתובת הנתונה, השרת מחזיר קוד של 200 אישור. לדוגמה, אם אתה קורא כרגע מאמר זה, השרת מצא את הדף המבוקש.
  • אם הדפדפן יצר חיבור לשרת, אך הדף הנדרש אינו מופיע, דף HTML עם קוד 404 יופיע על המסך.

במקרה בו האתר אינו נטען כלל, כלומר שגיאת שרת מתרחשת, שגיאה 5 ** מוצגת. עם זאת, המשתמש הממוצע אינו יודע מה ההבדל בין שגיאות 4 ** ל- 5 **. הוא עוזב את האתר ואולי לעולם לא יחזור, במחשבה שהאתר לא פעיל. קישורים לדף שגיאה 404 מכונים לעתים קרובות "שבור", "מת". ותגובת HTTP של השרת 404 היא "קוד 404", "תגובה 404", "HTTP 404".

מדוע 404 Not found שגיאה לא נמצאה:

  • הדף נמחק;
  • הדף הועבר לכתובת אחרת, אך הכתובת לא עודכנה;
  • אירעה שגיאת תחביר כאשר המשתמש הזין את כתובת האתר.

 

בדרך כלל השגיאה 404 הנפוצה ביותר קשורה למחיקה או לשינוי כתובת האתר של דף. לעתים קרובות, כאשר אנו בודקים אתר לדפים המבוקשים, נמצא מספר גדול של דפי תגובה "לא נמצא". בדרך כלל הסיבה לכך היא שמוסרים דפים עם פריטים שאינם במלאי. כתוצאה מכך האתר מאבד חלקית את מסת הקישור שלו, מכיוון שקישורים חיצוניים הובילו לדפים המרוחקים.

כיצד גוגל רואה את השגיאה 404?

מנוע החיפוש אינו רואה שגיאות מסוג זה כמשמעותיות.

מהעזרה של גוגל: בדרך כלל 404 שגיאות אינן משפיעות על ביצועי האתר בחיפוש בגוגל. אתה יכול להתעלם מהם בבטחה אם הם מתייחסים בדיוק לכתובות אתרים שלא צריכות להיות באתר שלך. חשוב שכל כתובות האתרים הלא חוקיות יחזירו קוד תגובה חוקי HTTP (404) בעת הניווט אליהם וכי robots.txt לא חסום את הגישה אליהם.

אך בפועל, מסתבר שבמקרים מסוימים טעויות כאלה משפיעות לרעה על דירוג האתר. בשורה התחתונה, לא כל כך הרבה דפי שגיאה של 404 משפיעים על קידום אתרים, אלא הקישורים השבורים שמובילים לאותם דפים.

קישורים שבורים הם הבעיה. עבור מנוע חיפוש, מספר גדול של קישורים שבורים מצביעים על בעיות באיכות האתר. זה מוביל להידרדרות באינדקס ולאובדן המיקומים בתוצאות החיפוש.

בנוסף, נוצרת תמונה מעוותת של התנהגות המשתמשים באתר: זמן האינטראקציה עם האתר פוחת, קצב הניתור עולה ויכול להתרחש נטייה של מבקרים.

כיצד להפחית שגיאות 404?

כאשר השתנה העיקרון של היווצרות מסה של קישור.

  • קבע את התצורה של הפניה מחדש של 301 מדפים לא רלוונטיים לדפים הנדרשים.
  • עדכן את רשימת כתובות האתר בקובץ Sitemap.xml.
  • עדכן את הקישורים הפנימיים הנדרשים באתר.

כאשר מוצרים חסרים בדף זמן רב או שלא יופיעו שוב.

הגדרת קוד 404 http

קביעת קוד 404 או 410 לדפים עם מוצרים שאינם עוד במלאי עלולה להביא לאובדן המיקומים לשאילתות אלה, מה שמביא לירידה במכירות. בנוסף, הקישורים החיצוניים לדפים האלה יאבדו.

הפתרון: אל תגדיר את קוד 404 ככל האפשר, גם אם המוצר אזל מהמלאי, הדף ידורג ויוביל תנועה לאתר. במקום המוצר המוגמר, תוכלו להציע למשתמשים מוצרים דומים אחרים.

הגדרת קוד HTTP לדף הראשי.

עליכם להבין כי הפניה לדף לא רלוונטי יכולה להוביל לשגיאות שווא (Soft 404), אשר מטעות את רובוט החיפוש וגם את המשתמשים. מכיוון שעל פי הדרישות של מנוע החיפוש, הפניה מחדש של 301 צריכה להפנות לדף עם תוכן דומה. בעתיד זה יכול להשפיע קשות על דירוג האתר.

הגדרת קוד http http 301 לדף עם תוכן דומה.

זוהי הדרך הבטוחה ביותר לשמור על מיקום האתר בתוצאות החיפוש, ולא לאבד קישורים חיצוניים לאחור. בנוסף, הפניית משתמשים לדף עם מוצרים דומים לא תעצבן את המשתמשים וסבירות גבוהה יותר שתביא לרכישה. לאחר הגדרת הפניה מחדש, חשוב לעדכן את כתובות האתר במפת האתר ולנתב מחדש קישורים פנימיים.

כאשר סחורות אינן זמינות באתר באופן זמני.

אם המוצר נעלם לעתים קרובות ומופיע באתר, זה מאוד מיואש להגדיר את קוד השגיאה 404 או להפנות מחדש 301, 302. חידוש המיקומים בדירוג מנועי החיפוש לוקח זמן רב, בעוד שהחברה תפסיד כסף בגלל מספר קטן של לחיצות על בקשה זו.

במקרה זה עדיף לבצע אופטימיזציה של דף זה, למשל:

  • סמן "במלאי" ליד כל מוצר;
  • להציג מוצרים חסרים בסוף הרשימה ברישום;
  • מציעים מוצרים דומים.

כאשר יש למחוק דפים.

בנוסף לדפים עם תוכן מיושן, ישנם רבים אחרים שצריך להסיר מהאינדקס מעת לעת.

אלה יכולים להיות דפים שאינם מביאים ביקורים באתר, דפי שירות שנוצרו על ידי CMS. רצף התצורה של דפים מרוחקים הוא כדלקמן:

  • הגדר תצורת 404 לא נמצא קוד עבור כל כתובות האתר.
  • הסר כתובות URL ישנות מרשימת קבצי Sitemap.xml.
  • נקה קישורים פנימיים המובילים לדף מרוחק.

המסקנות הן

בניגוד לאמונה הרווחת, 404 עמודים אינם משפיעים על דירוג האתר.

עם זאת, קישורים חיצוניים ופנימיים המובילים לדפים אלה במספרים גדולים, עשוי לתרום לאובדן עמדות בתוצאות. בנוסף, דף 404 מעוצב בצורה לא טובה יוצרחווית משתמש שלילית, מה שמוביל לאובדן תנועה. בנה את האלגוריתם המתאים לאופטימיזציה של העמודים, והפוך אותו לאטרקטיבי למשתמש.

זה יעזור לשמור על מיקום האתר בתוצאות החיפוש ולשמור על הרווח של החברה.

קידום אתרים בישראל

* חומר משמש בחלקו https://serpstat.com/ru/blog/chto-takoe-bitye-ssylki/

  • מידע נוסף …

  • ВВЕРХВВЕРХ