אם החלטתם ליצור אתר חדש שמותאם SEO או לבצע אופטימיזציה לאתר הנוכחי, אז הרכבת גרעין סמנטי היא הצעד הראשון והמפתח, שכן סביבו הקידום והקידום של האתר במנוע החיפוש יתבסס בעתיד.
מה הגרעין הסמנטי
הניסוח הנפוץ ביותר:
הגרעין הסמנטי – זהו בסיס נתונים של שאילתות חיפוש המשמשות לייעול וקידום אתר בתוצאות חיפוש.
מדוע אתר צריך גרעין סמנטי
הליבה הסמנטית של האתר נחוצה על מנת להשתמש בביטויים שנאספו באופטימיזציה של מטא נתונים (מטא תגים של כותרת ותיאור), תוכן (תגי H, תכונות alt תמונה, טקסט), מבנה קישורים ואוסף מידע וסטטיסטיקות אובייקטיביות. מעקב אחר מיקום דפי האתר עבור כל בקשת מפתח בודדת וקבוצות בקשות יאפשר לכם להעריך את האפקטיביות של פעילויות מסוימות לקידום האתר במנוע החיפוש.
כיצד להרכיב את הליבה הסמנטית של אתר
אוסף הגרעין הסמנטי הוא תהליך הרכבת בסיס נתונים של שאילתות חיפוש המשקפות בצורה המדויקת ביותר את היקף החברה ואת תוכן דפי האתר ומשמשים לייעול וקידום האתר בתוצאות חיפוש.
התהליך מורכב משלושה שלבים:
- איסוף סמנטיקה בסיסית;
- ניקיון;
- הרחבה.
איסוף סמנטיקה בסיסית
ראשית עליך לאסוף את הסמנטיקה "הבסיסית", את הבסיס של הגרעין הסמנטי (ביטויים שמהם נבנה בהתחלה).
דרכים לאיסוף סמנטיקה בסיסית:
- סיעור מוחות;
- ניתוח מתחרים.
סיעור מוחות
תהליך בחירת סמנים (מילים וביטויים) שהמשתמשים יכולים להיכנס לסרגל החיפוש, על סמך הספציפיות של פעילויות החברה, שמות קבוצות טובין, סחורות וכו '. בדרך כלל, עובדים בחברה שצריכים לאסוף גרעין סמנטי צריכים להשתתף בתהליך זה, מכיוון שהם מכירים טוב יותר את הגומחה ואת קהל היעד.
ניתוח מתחרים
כדי לקבוע את הגרעין הסמנטי של המתחרים, אתה יכול לאסוף את כל ביטויי המפתח לתחום המתחרה או לדפים האישיים שלו המשתתפים בדירוג.
ניקיון
ניקוי הגרעין הסמנטי הוא תהליך הסרת שאילתות חיפוש שאינן תואמות את פעילות החברה ותוכן דפי האתר.
לאחר איסוף הסמנטיקה הבסיסית, עלינו להכין אותה לתהליכים הבאים של עבודה עם הליבה הסמנטית (הרחבה ואשכול):
אנו מנקים סמנטיקה:
- מבירורים בנושא המותג
- מבקשות שאינן תואמות לאתר שלך
- משכפול מרומז
הרחבה
לאחר איסוף הסמנטיקה הבסיסית והניקיון, תהליך ההרחבה מורכב בחיפוש ואיסוף חדשים המתאימים לנו, אך בתחילה לא נכללו בסמנטיקה הבסיסית לכל שאילתת חיפוש.
בעת הרחבת הליבה הסמנטית, נאסוף:
- מילות מפתח במתכנן מילות המפתח;
- טיפים לחיפוש (SERP);
- חיפושים קשורים (SERP).
שימו לב! SERP — זה מציג תוצאות חיפוש..
שיטות איסוף
ישנן שתי דרכים להרכיב גרעין סמנטי:
- ידי;
- אוטומטית.
ידי
אוסף הליבה הסמנטית ללא שימוש בתוכנות ושירותים של צד שלישי, למעט כלי מנועי חיפוש, למשל:
- מתכנן מילות המפתח של גוגל
- Wordstat;
- וכו '
היתרונות
- עצמאות תוכנה;
- עיבוד שאילתה במהירות גבוהה.
חסרונות
- יעילות נמוכה בעבודה עם כמות גדולה של נתונים;
- הקושי באיסוף רמזי חיפוש וחיפושים קשורים.
אלגוריתם הרחבת גרעינים סמנטיים ידניים:
- בחירת מילות מפתח
- איסוף טיפים לחיפוש
- איסוף חיפושים קשורים
איסוף גרעין סמנטי מבלי להשתמש בתוכניות ושירותים של צד שלישי, למעט כלי מנועי חיפוש כמו מתכנן מילות מפתח, הוא תהליך רב-זמן וצורך זמן רב. אינכם תלויים בתוכניות ובשירותים, קבלו במהירות את התוצאה, אך עליכם לנתח כל ביטוי בנפרד ולבצע פעולות רבות בטבלה כדי למנוע כפילויות.
אוטומטית
בחירת גרעינים סמנטיים באמצעות תוכניות ושירותים של צד שלישי, למשל:
- Key Collector;
- Serpstat;
- Ahrefs;
- וכו '
היתרונות
- יעילות גבוהה בעבודה עם כמויות גדולות של נתונים;
- אוסף קל של טיפים לכלים ושאלות קשורות.
חסרונות
- תלות בתוכנה ובשירותים;
- עיבוד איטי של ביטויי חיפוש.
בחירת הגרעין הסמנטי באמצעות תוכניות ושירותים של צד שלישי מאפשרת לך להפוך את תהליך איסוף מילות המפתח, רמזי החיפוש ושאלות החיפוש הדומות לאוטומטיות, וזה נוח כשאתה עובד עם כמות גדולה של נתונים.
המלצות
- כדי להרכיב את הליבה הסמנטית של האתר, השתמש בשתי שיטות (ידניות ואוטומטיות) יחד, מה שמכונה "ממוצע מוזהב", מכיוון שאתה מפצה על החסרונות של שיטה אחת בגלל היתרונות של השנייה;
- לאחר כל איטרציה, נקה את השאילתות שנאספו מאלו שלא מתאימים לך.
מידע נוסף בנושא בניית הליבה הסמנטית של האתר – התייעצות
מידע נוסף …
-
מה המשמעות של מגמות חיפוש 2021 עבור האסטרטגיה הדיגיטלית
דוח שנת 2021 בחיפוש B2B מראה שהעולם עדיין במצב של אי ודאות. גלה מה נחשב לנורמלי החדש. בהתבסס על ממצאי הדו"ח וניתוח מיליוני שאילתות חיפוש מרחבי העולם, ניתן לשער שבחלק …קרא עוד » -
איך לבנות מסת קישור לאתר שלך בצורה נכונה?
כמה קישורים נכנסים ביום בטוחים? אם אתה יוצר 100,000 קישורים נכנסים חדשים ביום אחד, האם האתר שלך יוצג ב-Google? אולי. אתה כנראה יכול אפילו לקבל קנס על 1000 קישורים חדשים. …קרא עוד » -
SEO לעומת PPC: כיצד לבחור את הגישה הנכונה?
עדיין אין כאן תשובה חד משמעית, אך יש פתרון נכון לבקשת הלקוח. PPC ו- SEO: לאילו משימות הם מתאימים? מהו PPC (פרסום הקשרי) PPC או פרסום קונטקסטואלי היא גישה המאפשרת …קרא עוד » -
אינדקס אתרים בשנת 2021: מה יהיה נחמד לדעת
כיצד מנועי חיפוש מוסיפים אינדקס לאתרים בשנת 2021? כיצד משתנות הגישות לאופטימיזציה של אינדקס אתרים? בואו ננתח את הניואנסים החשובים ביחס לאינדקס אתרים על ידי מנוע חיפוש, שמעטים יודעים. השפעת …קרא עוד » -
גוגל תנטוש את טכנולוגיות המעקב של המשתמשים
שירות העיתונות של ענקית האינטרנט גוגל הודיע כי החברה תנטוש את הטכנולוגיות למעקב אחר פעולות המשתמש ולא תפתח עוד כלי פרסום חדשים המשתמשים בהיסטוריית הגלישה שלהם כקו מנחה.קרא עוד » -
כותרות H1, h2, h3 ב- SEO
גורמי טקסט כלולים ברשימת גורמי הדירוג המרכזיים. התוכן של כותרת h1 הוא אות משמעותי המשפיע על דירוג ה- SERP שלך. ההשפעה אושרה על ידי מנועי החיפוש. מה אורך הכותרת האופטימלי? …קרא עוד » -
מגמות SEO בשנת 2021. מה משתנה ב- SEO?
כיצד נקדם אתרים בשנת 2021 הבאה? מנועי החיפוש שיפרו את אלגוריתמי הדירוג שלהם, ולכן הגישות לאופטימיזציה למנועי חיפוש השתנו חלקית. בואו להבין את המגמות הנוכחיות בקידום אתרים. מגמות קידום אתרים …קרא עוד » -
כלים קידום אתרים בחינם של גוגל
שקול רשימת כלים מגוגל הנחוצים למומחה רגיל לעבודה היומיומית של קידום אתרים. ל משווק באינטרנט מבין עם הזמן שישנם תהליכים שכדאי לבצע אוטומציה. אלה כוללים חיפושים שגרתיים ובחירת מילות מפתח, …קרא עוד » -
Advertising on the Google search network
פרסום ברשת החיפוש של גוגל מראה קישור לחנות שלך + מודעת מידע קצרה במנועי החיפוש. כאשר לקוח נכנס לשאילתה, מודעות אלו יופיעו ממש מעל ל- SERP, כך שיש להן שיעור …קרא עוד » -
כיצד גוגל מדרגת קישורים נכנסים? כללים לזכור
קישורים חיצוניים הם כלולים ברשימת גורמי הדירוג העיקריים. כיצד להציב קישורים נכנסים להשפעה מרבית? רשימת כללים פשוטים ורלוונטיים שיש להקפיד עליהם בעת הצבת קישורים חיצוניים על מנת לקדם את האתר. …קרא עוד »