Google BERT הוא אלגוריתם חיפוש חדש. איך הדירוג ישתנה ומה לעשות עכשיו?

רשמית: גוגל הציגה אלגוריתם חיפוש חדשGoogle BERT.
איזה מידע זמין כרגע?
כיצד עובד אלגוריתם החיפוש? מה ישתנה באופטימיזציה למנועי חיפוש?
נעסוק בשאלות שלהלן.

Google BERT

מה זה Google BERT ? Google BERT הוא אלגוריתם של מנועי חיפוש שמיועד לשפר את הרלוונטיות של תוצאות חיפוש בגלל היכולת לנתח לא ביטויי מפתח, אלא הצעות.

כדי להשיג את המטרה, משתמשים ברשת עצבית אשר נועדה לתת למנוע החיפוש הבנה של הטקסט בשפות שונות. פירוש הקיצור BERT הוא הבא – Bidirectional Encoder Representations from Transformers או מקודד רשת עצבית דו כיוונית.

היכן מיושם האלגוריתם? כרגע נבדק האלגוריתם בגיליון הבא – ארצות הברית של אמריקה, אנגלית.  הטכנולוגיה מיושמת על 10% מהשאילתות במנוע החיפוש. בעתיד, אלגוריתם זה ישמש ל- SERP ברוב המדינות והשפות.

מה משתנה? בעבר גוגל ניתחה כל שאילתה כמערכת ביטויים למילות מפתח  ובחרה תוצאות רלוונטיות באמצעות ניתוח מילות מפתח. עם BERT, מנוע החיפוש יבין את כל ה הקשר  של הבקשה. הזדמנות כזו מושגת בגלל היכולת לנתח לא רק ביטויי מפתח, אלא גם מילות עזר בשאילתות חיפוש (למשל, שילובי מילים ומילות מפתח).

לכן, ללא גוגל BERT, מנוע החיפוש מנתח ביטויי מפתח. עם השימוש ב גוגל BERT רשת עצבית, המטרה להבנת משפטים תושג.

שינויים ישפיעו על קטעי טקסט, מכיוון שהטכנולוגיה תשמש ליצירת רסיסים בתוצאות חיפוש.

 

כיצד לבצע אופטימיזציה של האתר ל- Google BERT? כרגע ההמלצה היחידה היא לכתוב טקסטים במיוחד לאנשים ולהרחיב את הליבה הסמנטית של הדף. כדי למשוך תנועה רבה יותר יוכלו לעמודים:

  • התוכן ממוקם תוך התחשבות בארכיטקטורת המידע;
  • תוכן מכסה את צרכי הכוונה.

מה הגיוני לעשות במונחים שלארכיטקטורת מידע:

  • תכנן את מרחב המידע באתר כך שהעיצוב תורם ליישום משימות וגישה אינטואיטיבית לתוכן;
  • לבנות את המידע המוצג בדפי האתר.

מה הגיוני בדפים במונחים של שיפור הכוונה:

  • הרחב את הדפים בטקסט, תוך הכללת ביטויי מפתח רלוונטיים נוספים מתוך נראות החיפוש. נראות החיפוש מועלה באמצעות שירותים מיוחדים;
  • נתח שאילתות חיפוש שלגביהם נמשכה תנועה לאתר והוסף ביטויים רלוונטיים לתוכן;
  • הוסף לתוכן ביטויים רלוונטיים מהצעות החיפוש של גוגל, בינג וכו '. ביטויים בתדירות נמוכה שאינם נמצאים במערכות אחרות מופיעים במקור זה;
  • נתח את יומני החיפוש הפנימיים והוסף לתוכן ביטויי מפתח רלוונטיים.

כיצד לפרוק משפטי מפתח מאתרים מחשיפת החיפוש? הדרך הקלה ביותר היא להעלות נתונים ממסד הנתונים.

הרובוט סורק באופן קבוע תוצאות חיפוש, אוסף ומעדכן רשימות של ביטויי מפתח שלפיו אתרים מדורגים.

מסקנות

גוגל החלה להשתמש באלגוריתם הדירוג של BERT. ההכרזה על האלגוריתם החדש מתפרסמת בבלוג הרשמי.

גוגל מכנה את אלגוריתם ה- BERT לפריצת הדרך הגדולה ביותר מזה חמש שנים ואחת ההתקדמות הגדולה ביותר בתולדות החיפוש.

טכנולוגיה זו מכוונת לפתור בעיות בעיבוד שפות טבעיות, כלומר אנו מדברים על משימות בנושא עיבוד שפה טבעית.

באופן כללי, טכנולוגיה זו מתאימה למתווה של האסטרטגיה של Google AI First.

אגב, Google BERT היא טכנולוגיה פתוחה לחלוטין, מה שאומר שיש נתונים ללמוד.

האלגוריתם משפיע על:

  • דירוג חלק מהדפים בתוצאות חיפוש;
  • היווצרות קטעים.

כיצד להתכונן לקראת בוא האלגוריתם? הגיוני להרחיב את רשימת ביטויי המפתח עם אותם דומים. כמקורות להורדת ביטויים כאלה יש לקחת בחשבון:

  • מנוע חיפוש באתר;
  • מערכת אנליטיקס;
  • רמזים לחיפוש;
  • נראות חיפוש.

לחלופין, ניתן למצוא ביטויי מפתח מניראות חיפוש באמצעות השירות לחיפוש ביטויי מפתח דומים.

מה התועלת של Google BERT למיטוב מנועי חיפוש? בעת יצירת כותרת ו- h1, לעיתים קרובות מתעוררת דילמה: בחר כותרת ל- SEO או כותרת ל- CTR? עם הצגת Google BERT למספר עמודים, ניתן יהיה להתאים את הכותרת לדרישות הקליקים, מבלי לפגוע במיטוב מנועי החיפוש. אבל אתה צריך לבדוק.

מה התועלת של Google BERT למשתמשים? קבלת תוצאות חיפוש רלוונטיות תהיה קלה יותר. השימוש בחיפוש קולי יביא לתוצאות רלוונטיות יותר.


מותאם לישראל. המקורhttps://ru.megaindex.com/blog/google-bert

  • מידע נוסף …

  • ВВЕРХВВЕРХ