
מנוע החיפוש של גוגל מונופול את התנועה. ניתן להסיק מסקנות כאלה על בסיס מספר חידושים המיושמים בדף תוצאות החיפוש.
למה הובילו פעולות כאלה? האם יש נתונים אנליטיים אשר יאשרו את ריכוז התנועה באתר מנועי החיפוש?
במה תביא האסטרטגיה של גוגל? ומה צריך לעשות מיטוב החיפוש?
מונופול של תנועה בגוגל
גוגל מוסיפה ל- SERP פריטים חדשים שנועדו לעכב את התנועה באתר מנועי החיפוש.
כעת האופטימיזציה למנועי חיפוש בוחנת כיצד מנוע החיפוש של גוגל כבר אינו רק כלי למציאת קישורים לדפים הנכונים.
גוגל הופכת לשירות שמסוגל לייצר תשובות מוכנות לרוב תחומי המשתמש. גישה זו גורמת למיותר למשתמשים לעבור לאתרים הרשומים בתוצאות אורגניות לאחר כרטיסי גוגל.
בשנת 2019, לראשונה, הושג סימן כאשר היו 0 קליקים על מרבית הפניות לאתרים מההנפקה.
להלן תרשים המציג נתונים על תנועה בתשלום ואורגני בתוצאות החיפוש של גוגל, כמו גם את נפח שאילתות החיפוש ללא קליקים.
הבסיס הוא הנתונים שמתקבלים על בסיס 40 מיליון בקשות. נעשה שימוש במיליוני מכשירים שולחניים וניידים שונים. בקשות התקבלו באמצעות הדפדפנים.
התוצאות הן כדלקמן:
- ב 50.33% מהקליקים לא היו דפי פרסומות, וגם לא דפים עם תוצאות אורגניות של מנוע חיפוש;
- 45.25% מהקליקים היו בדפים מתוצאות מנוע חיפוש אורגני;
- 4.42% מהקליקים היו על פרסומות.
התבנית מצביעה על כך ששיעור שאילתות החיפוש ללא קליקים על תוצאות אורגניות בתוצאות החיפוש גדל.
בתוצאות חיפוש למכשירים ניידים, הקליקים על תוצאות אורגניות פחותים מתוצאות החיפוש למכשירים שולחניים.
מסקנות
המגמה עם גוגל היא זו:
- התנועה מתוצאות חיפוש אורגניות מצטמצמת. במכשירים ניידים, אחוז תנועה נמוך במיוחד;
- התנועה מפרסום גוברת;
- נפח שאילתות החיפוש גדל, מה שלא מביא עקרונות קליקים.
כתוצאה מכך המצב נראה כך:
- מנוע החיפוש אוסף נתונים מאתרים שונים;
- ואז הנתונים מצטברים;
- מידע נוסף מעובד על ידי מערכות שונות, כגון בינה מלאכותית של גוגל;
- כתוצאה מכך, תוצאות החיפוש אינן מציגות קישורים לאתרים, אלא תגובה לשאילתת חיפוש;
- האתר מאבד תנועה.
המסקנה העיקרית היא הבאה – חיפוש בגוגל מתחיל לחפש תשובה בתוך בסיס הנתונים של גוגל, ואתרים מאבדים תנועה
המגמה העיקרית של גוגל היא בינה מלאכותית ראשונה. המשמעות היא שבעתיד נפח התעבורה הפוטנציאלי מתוצאות מנוע חיפוש אורגני יקטן.
מהו מיטוב למנועי חיפוש? ישנם פתרונות כאלה למיטבי מנועי חיפוש.:
- הטמעת טכנולוגיית AMP באתר;
- מציאת דרכים להפיק ערך מתוצאות לחץ על אפס. לדוגמה, כדי לתפעל את התוכן, ליצור פיסות מידע;
- גיוון. עליך להתחיל להבין סביבות כמו פייסבוק, יוטיוב וכו '.
מותאם לישראל. המקור https://ru.megaindex.com/blog/google-serp-analytics
מידע נוסף …
כותרות H1, h2, h3 ב- SEO
גורמי טקסט כלולים ברשימת גורמי הדירוג המרכזיים. התוכן של כותרת h1 הוא אות משמעותי המשפיע על דירוג ה- SERP שלך. ההשפעה אושרה על ידי מנועי החיפוש. מה אורך הכותרת האופטימלי? …קרא עוד »מגמות SEO בשנת 2021. מה משתנה ב- SEO?
כיצד נקדם אתרים בשנת 2021 הבאה? מנועי החיפוש שיפרו את אלגוריתמי הדירוג שלהם, ולכן הגישות לאופטימיזציה למנועי חיפוש השתנו חלקית. בואו להבין את המגמות הנוכחיות בקידום אתרים. מגמות קידום אתרים …קרא עוד »כלים קידום אתרים בחינם של גוגל
שקול רשימת כלים מגוגל הנחוצים למומחה רגיל לעבודה היומיומית של קידום אתרים. ל משווק באינטרנט מבין עם הזמן שישנם תהליכים שכדאי לבצע אוטומציה. אלה כוללים חיפושים שגרתיים ובחירת מילות מפתח, …קרא עוד »Advertising on the Google search network
פרסום ברשת החיפוש של גוגל מראה קישור לחנות שלך + מודעת מידע קצרה במנועי החיפוש. כאשר לקוח נכנס לשאילתה, מודעות אלו יופיעו ממש מעל ל- SERP, כך שיש להן שיעור …קרא עוד »כיצד גוגל מדרגת קישורים נכנסים? כללים לזכור
קישורים חיצוניים הם כלולים ברשימת גורמי הדירוג העיקריים. כיצד להציב קישורים נכנסים להשפעה מרבית? רשימת כללים פשוטים ורלוונטיים שיש להקפיד עליהם בעת הצבת קישורים חיצוניים על מנת לקדם את האתר. …קרא עוד »נפלה תנועת אתרים – מה לעשות? חלק 2
חלק 2. כיצד לקבוע את הסיבה לירידה בתעבורה מגוגל ולהבין מה לתקן באתר. התחל כאן https://nikk.co.il/website-traffic-has-dropped-what-to-do כיצד לקבוע את הסיבה לירידה בתנועה ב -15 שלבים 7. עונשים ידניים סנקציות במנועי …קרא עוד »תנועת האתר צנחה – מה לעשות?
חלק 1. כיצד לקבוע את הסיבה לירידה בתעבורה מגוגל ולהבין מה לתקן באתר. כיצד לקבוע את הסיבה לירידה בתנועה ב- 14 שלבים 1. אל תיבהלו כאשר תנועת האתרים נופלת, לעיתים …קרא עוד »החל מאוקטובר 2020 שינוי אלגוריתם אינדקס העמודים במנוע החיפוש של גוגל
החל מאוקטובר 2020 נחפש בגוגל בצורה אחרת: מערכת החיפוש השתנתה, כעת הקטעים באינדקס. זה משפיע על היווצרות הדירוג. היזמים התמקדו בחיפושים קצרים המוסתרים באמצע הטקסט. ניתוח קטעים מאפשר לך לשנות …קרא עוד »קידום אתרים מקומי (לוקאלי) בישראל ואיך להפיק ממנו את המיטב
מהי אופטימיזציה למנועי חיפוש מקומיים קידום אתרים מקומי הוא דרך לדירוג משאבים בתוצאות החיפוש, הלוקחת בחשבון את המיקום הגאוגרפי של האובייקט. כאשר אתה מזין בקשה, חבילה מקומית מוצגת על המסך, …קרא עוד »האם בוני אתרים – CMS מתאימים לקידום אתרים?
פיתוח אתר מאפס הוא זמן רב ויקר. לא כל יזם מתחיל או יזם מתחיל יכול לעמוד בהוצאות משמעותיות בשלב הראשון, ובשביל סוגים מסוימים של עסקים בכלל אין צורך באתר מפואר. …קרא עוד »