נפלה תנועת אתרים – מה לעשות? חלק 2

חלק 2.

כיצד לקבוע את הסיבה לירידה בתעבורה מגוגל ולהבין מה לתקן באתר. התחל כאן https://nikk.co.il/website-traffic-has-dropped-what-to-do

כיצד לקבוע את הסיבה לירידה בתנועה ב -15 שלבים

7. עונשים ידניים

סנקציות במנועי חיפוש עלולות לגרום גם לצמצום התנועה בגלל בעיות באינדקס ובדירוג.

עיין בסעיף פעולה ידנית ב- Google Search Console. אם יש בעיות, תראה הודעה המתארת ​​את הסיבה לעונש ואת כתובת האתר של דף הבעיה.

אם הבעיה היא במספר עמודים, כתובת האתר לא תופיע. מומחה קידום אתרים בארי שוורץ אמר:

"מדוע לציין כתובת URL אחת אם בכל דפי האתר יש שגיאות, שעבורן היא בסופו של דבר מופתעת על ידי גוגל."

בהנחיות האיכות של האתר יש את כל ההסברים לעונשים ידניים. כאשר אתה מתקן את ההפרות, בקש בדיקה שם במסוף.

עדיף לא לבקש בדיקה חוזרת לפני שתסיים לתקן את הבאגים. אחד מקדמי ה- SEO שאל אם יכול להיות שצוות החיפוש מבזבז זמן בכוונה ולא מסיר סנקציות, וזה מה שענה ג'ון מולר:

"לא, זהו מיתוס SEO נוסף. הדבר היחיד שיכול להיות הוא מצב שאנו רואים שבעל האתר נוקט בפעולות חצי לב לתיקון, תוך ציון זמן. במילים אחרות, האתר לכאורה תיקן את הבעיה, הגיש בקשה לתיקון, אך לאחר מספר שבועות אנו מגלים שהבעיה נותרה בעינה.

אם זה קורה, צוות הספאם באינטרנט שלנו עשוי לחוש שזמנם מבוזבז. ואז החבר'ה שלנו יגידו: אוקיי, נחזור לאתר שלך בעוד כמה חודשים כשתחליט על סדרי העדיפויות שלך "..

עליכם לדמיין מה מנועי החיפוש לא אוהבים, על מה הם מענישים, ולנסות לא להפר את הכללים. עד שתתוקן הבעיה, הסנקציות לא יוסרו.

9. הכללה במרשמים של אתרים אסורים

ארגונים מסוימים משלימים את רישום האתרים החסומים, שם מתווספים פרויקטים עם תוכן אסור. ניתן לחסום אתר לא רק בגלל פורנוגרפיה, הסתה לאלימות והקצנה, אלא גם בגלל הפרות אחרות.

אתה יכול להיכנס לחסימה במקרה, גם אם לא הפרת דבר – לפי IP.

10. פריצת האתר

תוקפים יכולים לפרוץ את האתר שלך ולהשתמש בו למטרות שלהם – להפנות תנועה למשאבים שלהם, להציב את הקישורים הדרושים להם מכל עמוד ולהדביק בסוסים טרויאניים.

מה לבדוק:

  1. סעיף אבטחה במסוף Google: יתכנו התראות על פריצה או זיהום בנגיף. אך עדיין ניתן לפרוץ את האתר, גם אם אין התראות.
  2. שינויים באירוח: בקש יומני שרת אינטרנט, שרת ftp. ראה אילו קבצים נוספו למבנה קוד ההפעלה, אילו תיקיות הופיעו, אילו שינויים קרו באתר: למשל, הדף הראשי השתנה, הופנה הפניה מוזרה, אנטי-וירוס או משהו אחר עבד.

בדוק את רשימת הגישה, שנה סיסמאות לאירוח, ftp ופאנל ניהול.

האתר עלול לאבד תנועה עקב התקפות ddos. לאחר שהוא משוחזר מעצמו, הם לא נוקטים באמצעים מיוחדים, אך כדאי לחפש פתרונות כיצד להגן על האתר.

לחלק ממארחים יש יכולות מובנות לבדוק אתרים לאיתור פריצות ווירוסים, או שאתה יכול למצוא סקריפטים של צד שלישי.

11. שינוי מראה הגיליון

למעשה, ירידה בתנועה לא תמיד קשורה לצמצום עמדות. גוגל יכולה לשנות את מראה ה- SERP ולהוסיף אלמנטים חדשים המשפיעים על קטע הקוד – הורדתו או משיכת תשומת לב. כלומר, לא עובדה שהדירוג החמיר, מספר יחידות המודעות יכול היה להשתנות או שהמתחרים קיבלו קטעי טקסט מורחבים חדשים ותנועת גרר.

הערך כיצד השתנה פריסת ה- SERP של גוגל, כיצד הוספה של חסימות מודעות ו"תוצאות עשירות "השפיעה על הנראות והאטרקטיביות של דפי קטע המידע שלך.

מנוע החיפוש יכול להציג סרטונים נוספים, לתת קטע עם קרוסלות תמונות, תשובות לשאלות ואפשרויות אחרות עם מידע נוסף.

12. שינויים במשמעות של שאילתות

באתר שלך הכל יכול להיות מסודר, אך מנוע החיפוש עשוי לשנות את הרעיון שלו לגבי מטרת שאילתת החיפוש של המשתמש, שבגללה אתרים אחרים עשויים להפוך לרלוונטיים לשאילתה.

13. מתחרים

האתר שלך עשוי להיות נקי מבעיות טכניות ושגיאות, אך ייתכן שהמתחרים צפופים לך.

בדוק את השאילתות שעבורן עמדות ותנועה ירדו, ונתח את המתחרים שעברו אותך. השווה את ה- SEO שלך, אולי המתחרים שלך שינו את ה- SEO שלהם, השקיעו באופטימיזציה והשיגו תוצאות בחודשים אלה:

  • לקח קטע מורחב על פי בקשה;
  • שפר תוכן והיה רלוונטי יותר;
  • שיפר את פרופיל הקישורים שלך, קיבל יותר קישורים או קישורים איכותיים יותר;
  • האיץ את האתר, החל לספק חווית משתמש טובה יותר.

תוכלו לאסוף מלמעלה רשימת מתחרים עבור המפתחות בהם אתם מעוניינים להשתמש בכלים שונים.

14. התנהגות משתמש

מנועי החיפוש לוקחים בחשבון גם את יחס המשתמשים לאתר ולחברה, ומונחים על ידי התנהגותם.

 

14.1 סירובים

ייתכן שהמעורבות התדרדרה באתר – התבונן בהתנהגות הקהל, במיוחד אם הוספת אלמנטים חדשים. אם ביצעת עיצוב מחדש לא מוצלח, שינית את הניווט, הוספת חלונות קופצים, חלונות קופצים או אלמנטים אחרים המעודדים את המשתמשים לסגור את האתר, אז שיעורי הכניסה יעלו. גוגל תראה את הדף פחות רלוונטי.

שיעורי היציאה מדף הכניסה יכולים לגדול אם קטע הקוד אינו תואם לתוכן בדף.

14.2 עמדות משתמשים

מוניטין משפיע גם על התנהגות המשתמשים. לפני שהם מגיעים לאתר שלך ומבצעים הזמנה, לקוחות יכולים לחפש ביקורות באתרים אחרים. חקרו את שאילתות המותג שלכם כדי להבין מה אומרים עליכם.

15. תוכן E-A-T ואתר

גוגל החלה לשים לב יותר לגורמי ה- EAT – מומחיות, סמכות ואמינות. זה נכון במיוחד באתרים בקטגוריות YMYL – הקשורים לחיים, לבריאות ולרווחתם של אנשים, מכיוון שהמידע שהאתרים הללו מספקים עלול להזיק מאוד.

יש צורך לארגן נכון את מחברי התוכן, להשתמש בסימון מיקרו, להוסיף אישורים ומסמכים תומכים ולבצע את הביקורות.


זוהי רשימה משוערת, אך לא מלאה, של הסיבות לכאורה לירידה בתעבורת האתר. ישנם אחרים שלא תמיד תלויים בפעולות האופטימיזציה. במקרה זה, יכולות להיות מספר סיבות בו זמנית. קשה לקבוע את מועד ההמתנה לתוצאות לאחר התיקון – הכל תלוי באתר הספציפי וברשימת הבעיות שלו.


קידום עסק או אתר בישראל — nikk.co.il.

  • מידע נוסף …

  • ВВЕРХВВЕРХ