חלק 2.
כיצד לקבוע את הסיבה לירידה בתעבורה מגוגל ולהבין מה לתקן באתר. התחל כאן https://nikk.co.il/website-traffic-has-dropped-what-to-do
כיצד לקבוע את הסיבה לירידה בתנועה ב -15 שלבים
7. עונשים ידניים
סנקציות במנועי חיפוש עלולות לגרום גם לצמצום התנועה בגלל בעיות באינדקס ובדירוג.
עיין בסעיף פעולה ידנית ב- Google Search Console. אם יש בעיות, תראה הודעה המתארת את הסיבה לעונש ואת כתובת האתר של דף הבעיה.
אם הבעיה היא במספר עמודים, כתובת האתר לא תופיע. מומחה קידום אתרים בארי שוורץ אמר:
"מדוע לציין כתובת URL אחת אם בכל דפי האתר יש שגיאות, שעבורן היא בסופו של דבר מופתעת על ידי גוגל."
בהנחיות האיכות של האתר יש את כל ההסברים לעונשים ידניים. כאשר אתה מתקן את ההפרות, בקש בדיקה שם במסוף.
עדיף לא לבקש בדיקה חוזרת לפני שתסיים לתקן את הבאגים. אחד מקדמי ה- SEO שאל אם יכול להיות שצוות החיפוש מבזבז זמן בכוונה ולא מסיר סנקציות, וזה מה שענה ג'ון מולר:
"לא, זהו מיתוס SEO נוסף. הדבר היחיד שיכול להיות הוא מצב שאנו רואים שבעל האתר נוקט בפעולות חצי לב לתיקון, תוך ציון זמן. במילים אחרות, האתר לכאורה תיקן את הבעיה, הגיש בקשה לתיקון, אך לאחר מספר שבועות אנו מגלים שהבעיה נותרה בעינה.
אם זה קורה, צוות הספאם באינטרנט שלנו עשוי לחוש שזמנם מבוזבז. ואז החבר'ה שלנו יגידו: אוקיי, נחזור לאתר שלך בעוד כמה חודשים כשתחליט על סדרי העדיפויות שלך "..
עליכם לדמיין מה מנועי החיפוש לא אוהבים, על מה הם מענישים, ולנסות לא להפר את הכללים. עד שתתוקן הבעיה, הסנקציות לא יוסרו.
9. הכללה במרשמים של אתרים אסורים
ארגונים מסוימים משלימים את רישום האתרים החסומים, שם מתווספים פרויקטים עם תוכן אסור. ניתן לחסום אתר לא רק בגלל פורנוגרפיה, הסתה לאלימות והקצנה, אלא גם בגלל הפרות אחרות.
אתה יכול להיכנס לחסימה במקרה, גם אם לא הפרת דבר – לפי IP.
10. פריצת האתר
תוקפים יכולים לפרוץ את האתר שלך ולהשתמש בו למטרות שלהם – להפנות תנועה למשאבים שלהם, להציב את הקישורים הדרושים להם מכל עמוד ולהדביק בסוסים טרויאניים.
מה לבדוק:
- סעיף אבטחה במסוף Google: יתכנו התראות על פריצה או זיהום בנגיף. אך עדיין ניתן לפרוץ את האתר, גם אם אין התראות.
- שינויים באירוח: בקש יומני שרת אינטרנט, שרת ftp. ראה אילו קבצים נוספו למבנה קוד ההפעלה, אילו תיקיות הופיעו, אילו שינויים קרו באתר: למשל, הדף הראשי השתנה, הופנה הפניה מוזרה, אנטי-וירוס או משהו אחר עבד.
בדוק את רשימת הגישה, שנה סיסמאות לאירוח, ftp ופאנל ניהול.
האתר עלול לאבד תנועה עקב התקפות ddos. לאחר שהוא משוחזר מעצמו, הם לא נוקטים באמצעים מיוחדים, אך כדאי לחפש פתרונות כיצד להגן על האתר.
לחלק ממארחים יש יכולות מובנות לבדוק אתרים לאיתור פריצות ווירוסים, או שאתה יכול למצוא סקריפטים של צד שלישי.
11. שינוי מראה הגיליון
למעשה, ירידה בתנועה לא תמיד קשורה לצמצום עמדות. גוגל יכולה לשנות את מראה ה- SERP ולהוסיף אלמנטים חדשים המשפיעים על קטע הקוד – הורדתו או משיכת תשומת לב. כלומר, לא עובדה שהדירוג החמיר, מספר יחידות המודעות יכול היה להשתנות או שהמתחרים קיבלו קטעי טקסט מורחבים חדשים ותנועת גרר.
הערך כיצד השתנה פריסת ה- SERP של גוגל, כיצד הוספה של חסימות מודעות ו"תוצאות עשירות "השפיעה על הנראות והאטרקטיביות של דפי קטע המידע שלך.
מנוע החיפוש יכול להציג סרטונים נוספים, לתת קטע עם קרוסלות תמונות, תשובות לשאלות ואפשרויות אחרות עם מידע נוסף.
12. שינויים במשמעות של שאילתות
באתר שלך הכל יכול להיות מסודר, אך מנוע החיפוש עשוי לשנות את הרעיון שלו לגבי מטרת שאילתת החיפוש של המשתמש, שבגללה אתרים אחרים עשויים להפוך לרלוונטיים לשאילתה.
13. מתחרים
האתר שלך עשוי להיות נקי מבעיות טכניות ושגיאות, אך ייתכן שהמתחרים צפופים לך.
בדוק את השאילתות שעבורן עמדות ותנועה ירדו, ונתח את המתחרים שעברו אותך. השווה את ה- SEO שלך, אולי המתחרים שלך שינו את ה- SEO שלהם, השקיעו באופטימיזציה והשיגו תוצאות בחודשים אלה:
- לקח קטע מורחב על פי בקשה;
- שפר תוכן והיה רלוונטי יותר;
- שיפר את פרופיל הקישורים שלך, קיבל יותר קישורים או קישורים איכותיים יותר;
- האיץ את האתר, החל לספק חווית משתמש טובה יותר.
תוכלו לאסוף מלמעלה רשימת מתחרים עבור המפתחות בהם אתם מעוניינים להשתמש בכלים שונים.
14. התנהגות משתמש
מנועי החיפוש לוקחים בחשבון גם את יחס המשתמשים לאתר ולחברה, ומונחים על ידי התנהגותם.
14.1 סירובים
ייתכן שהמעורבות התדרדרה באתר – התבונן בהתנהגות הקהל, במיוחד אם הוספת אלמנטים חדשים. אם ביצעת עיצוב מחדש לא מוצלח, שינית את הניווט, הוספת חלונות קופצים, חלונות קופצים או אלמנטים אחרים המעודדים את המשתמשים לסגור את האתר, אז שיעורי הכניסה יעלו. גוגל תראה את הדף פחות רלוונטי.
שיעורי היציאה מדף הכניסה יכולים לגדול אם קטע הקוד אינו תואם לתוכן בדף.
14.2 עמדות משתמשים
מוניטין משפיע גם על התנהגות המשתמשים. לפני שהם מגיעים לאתר שלך ומבצעים הזמנה, לקוחות יכולים לחפש ביקורות באתרים אחרים. חקרו את שאילתות המותג שלכם כדי להבין מה אומרים עליכם.
15. תוכן E-A-T ואתר
גוגל החלה לשים לב יותר לגורמי ה- EAT – מומחיות, סמכות ואמינות. זה נכון במיוחד באתרים בקטגוריות YMYL – הקשורים לחיים, לבריאות ולרווחתם של אנשים, מכיוון שהמידע שהאתרים הללו מספקים עלול להזיק מאוד.
יש צורך לארגן נכון את מחברי התוכן, להשתמש בסימון מיקרו, להוסיף אישורים ומסמכים תומכים ולבצע את הביקורות.
זוהי רשימה משוערת, אך לא מלאה, של הסיבות לכאורה לירידה בתעבורת האתר. ישנם אחרים שלא תמיד תלויים בפעולות האופטימיזציה. במקרה זה, יכולות להיות מספר סיבות בו זמנית. קשה לקבוע את מועד ההמתנה לתוצאות לאחר התיקון – הכל תלוי באתר הספציפי וברשימת הבעיות שלו.
קידום עסק או אתר בישראל — nikk.co.il.
מידע נוסף …
-
מה המשמעות של מגמות חיפוש 2021 עבור האסטרטגיה הדיגיטלית
דוח שנת 2021 בחיפוש B2B מראה שהעולם עדיין במצב של אי ודאות. גלה מה נחשב לנורמלי החדש. בהתבסס על ממצאי הדו"ח וניתוח מיליוני שאילתות חיפוש מרחבי העולם, ניתן לשער שבחלק …קרא עוד » -
איך לבנות מסת קישור לאתר שלך בצורה נכונה?
כמה קישורים נכנסים ביום בטוחים? אם אתה יוצר 100,000 קישורים נכנסים חדשים ביום אחד, האם האתר שלך יוצג ב-Google? אולי. אתה כנראה יכול אפילו לקבל קנס על 1000 קישורים חדשים. …קרא עוד » -
SEO לעומת PPC: כיצד לבחור את הגישה הנכונה?
עדיין אין כאן תשובה חד משמעית, אך יש פתרון נכון לבקשת הלקוח. PPC ו- SEO: לאילו משימות הם מתאימים? מהו PPC (פרסום הקשרי) PPC או פרסום קונטקסטואלי היא גישה המאפשרת …קרא עוד » -
אינדקס אתרים בשנת 2021: מה יהיה נחמד לדעת
כיצד מנועי חיפוש מוסיפים אינדקס לאתרים בשנת 2021? כיצד משתנות הגישות לאופטימיזציה של אינדקס אתרים? בואו ננתח את הניואנסים החשובים ביחס לאינדקס אתרים על ידי מנוע חיפוש, שמעטים יודעים. השפעת …קרא עוד » -
גוגל תנטוש את טכנולוגיות המעקב של המשתמשים
שירות העיתונות של ענקית האינטרנט גוגל הודיע כי החברה תנטוש את הטכנולוגיות למעקב אחר פעולות המשתמש ולא תפתח עוד כלי פרסום חדשים המשתמשים בהיסטוריית הגלישה שלהם כקו מנחה.קרא עוד » -
כותרות H1, h2, h3 ב- SEO
גורמי טקסט כלולים ברשימת גורמי הדירוג המרכזיים. התוכן של כותרת h1 הוא אות משמעותי המשפיע על דירוג ה- SERP שלך. ההשפעה אושרה על ידי מנועי החיפוש. מה אורך הכותרת האופטימלי? …קרא עוד » -
מגמות SEO בשנת 2021. מה משתנה ב- SEO?
כיצד נקדם אתרים בשנת 2021 הבאה? מנועי החיפוש שיפרו את אלגוריתמי הדירוג שלהם, ולכן הגישות לאופטימיזציה למנועי חיפוש השתנו חלקית. בואו להבין את המגמות הנוכחיות בקידום אתרים. מגמות קידום אתרים …קרא עוד » -
כלים קידום אתרים בחינם של גוגל
שקול רשימת כלים מגוגל הנחוצים למומחה רגיל לעבודה היומיומית של קידום אתרים. ל משווק באינטרנט מבין עם הזמן שישנם תהליכים שכדאי לבצע אוטומציה. אלה כוללים חיפושים שגרתיים ובחירת מילות מפתח, …קרא עוד » -
Advertising on the Google search network
פרסום ברשת החיפוש של גוגל מראה קישור לחנות שלך + מודעת מידע קצרה במנועי החיפוש. כאשר לקוח נכנס לשאילתה, מודעות אלו יופיעו ממש מעל ל- SERP, כך שיש להן שיעור …קרא עוד » -
כיצד גוגל מדרגת קישורים נכנסים? כללים לזכור
קישורים חיצוניים הם כלולים ברשימת גורמי הדירוג העיקריים. כיצד להציב קישורים נכנסים להשפעה מרבית? רשימת כללים פשוטים ורלוונטיים שיש להקפיד עליהם בעת הצבת קישורים חיצוניים על מנת לקדם את האתר. …קרא עוד »