תנועת האתר צנחה – מה לעשות?

חלק 1.

כיצד לקבוע את הסיבה לירידה בתעבורה מגוגל ולהבין מה לתקן באתר.

כיצד לקבוע את הסיבה לירידה בתנועה ב- 14 שלבים

1. אל תיבהלו

כאשר תנועת האתרים נופלת, לעיתים לא ברור מה העניין: בעונתיות הביקוש, סנקציות ממנועי החיפוש, עדכונים לתוצאות החיפוש או פקקי האופטימיזציה. אנו ממליצים לך להירגע ולא לשנות שום דבר באתר למשך שבוע לפחות.

אם תוצאות החיפוש מסתערות בגלל עדכון של אלגוריתם הדירוג, אתה עדיין לא יכול להשפיע עליו. העדכון יסתיים כשבעה עד עשרה ימים, בינתיים תוכלו לבדוק באתרי חדשות SEO, בפורומים או בחשבון הטוויטר שלכם בגוגל. אולי עמיתים כבר דנים בשינויים.

2. אשר את ירידת התנועה

פתח את הגרף מתחת לסעיף המשנה לביצועים ב- Search Console.

יש צורך בתאריכים כדי לתאם את השינויים באתר ולהבין מה עבד לרעתו.

אך באופן כללי, וודאו שהתנועה תרד במציאות. אולי התנועה בסדר, היא פשוט לא מוצגת כראוי, אז בדוק את ההתקנה של דלפקי המערכת הסטטיסטיים.

בדוק התקנת דלפק

ודא שקוד המעקב של Google Analytics מותקן בכל עמוד באתר שלך. לדוגמה, הדלפק יכול לעוף בעקבות עדכון תבנית CMS.

בדקו שקוד הדלפק נכון ותקף – אין רווחים ותווים נוספים, וכי אין כפילויות של הקוד בדפים. וודא שאתה לא מגדיר סינון מיותר, זה יכול להשפיע גם על האינדיקטורים.

השווה נתונים לפי תאריך

אם לא מצאת שגיאות בהגדרות הדלפק והתנועה באמת נופלת, עליך למצוא לאן היא נפלה.

כיצד להשוות:

  1. קח ערוץ תנועה – אורגני, פרק זמן של שבוע עד שבועיים לאחר תחילת צניחת התנועה.
  2. השווה לתקופה המקבילה לפני הסתיו.
  3. החל חתך לפי דף – אילו דפים נפלו בתנועה, אילו גדלו.
  4. אספו את הדפים שנפלו וראו מה מאחד אותם.

העריך את ירידת התנועה

הערכת צורך:

  • באילו מפתחות נפלה התנועה, לאילו אשכולות שייכות הבקשות;
  • מיקום ישן וחדש של הבקשה בתוצאות החיפוש ובדלתות;
  • סוג התוכן בדפים ששקעו;
  • הדף באינדקס בזמן הסתיו או לא.

הערכת פרמטרים ותכנים טכניים לפני ירידת תנועה ואחריה היא תהליך קשה וגוזל זמן, במיוחד באתרים גדולים.

3. בדוק את השינויים האחרונים באתר

אתה צריך בסופו של דבר עם טבלה עם שאילתות שעבורן התנועה צנחה, קישורים לדפים וההנחות שלך מדוע זה קרה.

3.1 גורם אנושי – עמיתים שברו משהו

אספו רשימה של שינויים אחרונים באתר. אם אתה עובד עם אנשי מקצוע של צד שלישי, בדוק מה הם עשו עם האתר לאחרונה.

הירידה בתנועה נגרמת לעיתים קרובות על ידי פעולותיו של מנהל האתר כאשר הוא מבצע שינוי משמעותי. כל פעולה יכולה לגרום לתנודות בדירוג וכתוצאה מכך לתנועה: העברת דפים לקטגוריה אחרת, עוצבה מחדש, עיבדה מחדש כמות גדולה של תוכן, עשתה משהו אחר. לעתים קרובות זו תוצאה של טעויות, כאשר משהו התעלם ונשכח להגדיר.

למשל, הם החליפו כרזות בדף ולא עקבו אחר העובדה שבגרסת המובייל הם נמתחים למסך מלא, מפריעים לצפייה ומכריחים משתמשים לעזוב את האתר.

עבור אל הגדרות הניהול שלך ב- Google Analytics ועיין בפריט 'שינויים'. בדוק אם יש רשומות פעילות חשודות.

3.2 שינויים טכניים

ודא שמנועי החיפוש עדיין סורקים ומוסיפים את האתר לאינדקס.

ראה היכן:

  • 200 קודי מצב HTTP שונו ל 404;
  • הופנו הפניות חדשות
  • שונה קנונית;

והשווה לאיך שהדף נראה קודם.

לכל מקרה, בדקו אילו מגבלות קבעתם ב- robots.txt. אינך יכול לסגור לחלוטין את הדפים לסריקה בקובץ: גם אם חל איסור שם, מנוע החיפוש עדיין יכול להגיע לדף באמצעות קישורים או פשוט להתעלם מהמלצותיך. אבל מהירות הזחילה של קטע סגור ב- robots.txt פוחתת.

אם לאתר יש מספר גרסאות שפה, לעיתים קרובות נתקלים בשגיאות במאפיין hreflang הקובע את שפת הדף.

הבעיה עשויה להתעורר עקב הגדרות השרת.

3.3 שינוי קישור

לקישור יש חשיבות רבה. קל לפרוץ תוכניות קישור פנימיות, למשל בעיצוב מחדש. שינינו את עיצוב הדף הראשי – קישורים לחלקים מסוימים נעלמו, הם החלו לקבל פחות משקל קישורים, שבגללם הם עלולים לאבד בדירוג.

4. שינויים בתוכן

מנועי חיפוש משתמשים בתוכן כדי לקבוע את הרלוונטיות של דף. אם תשנה את תוכן הטקסט, את מבנה המאמר, כותרות, מטא תגים, קבצי מדיה, תוכל לשפר את התוכן ולהעלותו ב- SERP, או להחמיר. זה משפיע גם על קטע תוצאות החיפוש, וככל שקטע הקוד אטרקטיבי יותר, כך שיעור הקליקים גבוה יותר והדירוג והתנועה טובים יותר.

בדוק אם קיימים שינויים בתגי הכותרת של הכותרת ו- H1-H6, תיאורי המטא ובטקסט עצמו. הסרה, שגיאות בהפניות מחדש או סגירה מאינדקס של עמודים חשובים כלשהם ישפיעו גם על המיקומים ובהתאם על התנועה.

5. בדיקת מסוף החיפוש של גוגל

אם למנוע חיפוש יש בעיות טכניות בסריקה והוספת אינדקס לאתר, סביר להניח שהדבר ישפיע על דירוגו. עלינו לבדוק אם גוגל מתקשה.

5.1 דוח כיסוי

פתח את דוח הכיסוי במסוף. במקרה זה, אנו מעוניינים בדינמיקה בכל ארבע הכרטיסיות של הדוח. אם הוא תואם את שינוי הדירוג, ייתכן שמצאנו באג שתרם לירידה בתנועה. שימו לב במיוחד לסעיפים כיסוי – שגיאות וכיסוי – לא כלול.

בדוח "לא נכלל" גוגל משקפת את כל הדפים שלדעתם הם באיכות ירודה: הפניות מחדש, סגורות מאינדקס ואחרים. בשום אתר לא יהיה קטע זה ריק.

5.2 בדיקת הגדרות GSC

לפעמים טעויות הן אקראיות ופשוטות. בדוק שהבוט של גוגל אינו חסום על ידי IP. לשם כך, עליך להזין קישור לכל דף באתר בכלי בודק כתובות האתרים ולראות אם יש גישה.

או הזן את כתובת האתר לבודק התוצאות העשירות. אם הבוט נחסם מגישה, הוא גם יראה אותו.

6. שינוי קישורים חיצוניים

תסתכל מה קרה לפרופיל הקישורים של האתר בשלושת החודשים האחרונים.

מה לבדוק:

  1. דחיית קישורים איכותיים
    הוויתור, כלומר דחיית קישורים, מתרחש בעוד כשלושה עד ארבעה חודשים. אם דחית קישורי דואר זבל במהלך תקופה זו, בדוק אם תוכל לתפוס בטעות את הקישורים האיכותיים שהעניקו לך תנועה.
  2. שינויים בבניית קישורים
    שינית את אסטרטגיית רכישת הקישורים שלך? ראה אילו קישורים נוספו לאחרונה וכמה. אולי אתה פועל באגרסיביות מדי או בוחר באתרים לא רלוונטיים.

המשך יבוא…


תמיד תוכלו להזמין קידום עסק או אתר בישראל— nikk.co.il.

  • מידע נוסף …

  • ВВЕРХВВЕРХ